| begrippen lijst voor nieuwe bezoekers |
|
|
19 Juli 2010 20:13:06
Gambia – begrippenlijst
Engels is niet de eerste taal voor Gambianen, het is de koloniale taal die nu zeer nuttig blijkt in het toerisme. De taal is daar dan ook volledig op aangepast.
Voor onervaren reizigers is de onderstaande lijst leerzaam, voor zij die in Gambia waren herkenbaar. Van deze laatste groep zullen de geďnteresseerde reizigers hem lollig vinden, de sextoeristen zal het een worst wezen en de weldoeners zullen hem respectloos vinden of het maakt ze niet uit. Ze doen per slot van rekening wel voor zich zelf en niet voor de Gambianen. Hoe dan ook, sekstoerist of niet, in Gambia wordt je genaaid.
Hello – Het interesseert me geen barst waar je mee bezig bent, ik wil wat van je.
Friend / my friend – Iemand die op straat loopt.
Hello, how are you? (vaak met uitgestoken en opgehouden hand) – Het geld (potlood, pen, snoep, fles) is al van mij, het zit alleen nog in de verkeerde broekzak.
You remember me? – Ik ken je niet, maar ik ga proberen iets van je los te krijgen.
Guide – iemand die je aan zijn familie gaat voorstellen zodat je daar je geld achter kunt laten.
You, nice woman – Ik wil met je neuken, je geld, met je trouwen, naar Europa.
Around – mijn lul (in de uitdrukking I show you around)
I arrange you..... – Ik regel voor mijn neef.
Trust – doorhebben / doorzien.
Good price – zo duur mogelijk.
Best price – de waarde X 3
Only look – Ik zeik je de oren van je kop!
Under Cover (agent) – iemand met te weinig geld voor een opleiding of uniform, maar net genoeg voor een valse pas.
Police control – schaduwrijke bijverdien locatie voor geüniformeerden.
Don’t worry – Opletten nu!
|
|
|
19 Juli 2010 22:16:11
gezeik, dat is zo voor alle toeristische landen,kun je ook in Turkije gebruiken.
|
|
|
19 Juli 2010 22:43:16
Wat een zielig gefrustreerd mannetje is die Neveragain toch.
Bah om te kotsen dit soort postings.
_______________________ Ik ben jan van Overijse
|
|
|
23 Juli 2010 20:49:00
gezeik, dat is zo voor alle toeristische landen,kun je ook in Turkije gebruiken. Bah om te kotsen dit soort postings. Om te kotsen is dat er vergelijk met andere landen wordt gemaakt, zoals Turkije... Er bestaat een verschil tussen een ambitieus volk (Turks) en volk dat uit principe iedereen met andere kleur probeert op te lichten.
Om te kotsen, zo'n vergelijking!!
|