eindelijk huis verkocht
27 Juli 2010 23:11:58

eindelijk is ons huis in de Gambia verkocht, we wisten dat dit niet gemakkelijk zou zijn en we hebben er ook ons broek aan gescheurd maar vandaag hebben we ons geld ontvangen.
we hebben geluk gehad, er staan vele huizen te koop van andere blanken die maar niet verkocht geraken, maar we hebben onze prijs serieus laten zakken en we hadden de juiste persoon om het huis te verkopen. wij waren het beu, niet om naar de Gambia te gaan, maar om constant belogen en bedrigen te worden, afgeperst te worden en altijd maar betalen. Dit is nu gedaan, ons mooi zelf gebouwde compound gaat nu naar een Duitse kinderarts, hij heeft het kunnen kopen voor een zeer goed prijs en alles is er op en eraan. De prijs, ja daar zitten we mee, wat we maar ervoor hebben kunnen krijgen maar we wisten dit, de verkoper is een Duits die onze woning voor ons heeft verkocht en ons onmiddelijk met de neus op de feiten heeft gedrukt dat we het zelf mochte proberen maar dat de kans klein is dat we iemand vinden die ons een faire prijs ervoor zal geven. Het was dus kiezen, zoals zovele afwachten en het huis niet kwijtraken, dan maar zelf blijven wonen en blijven afdokken,bestolen worden, enz. of zeer geodkoop de compound vlug verkopen aan een fractie van de prijs. zeer spijtig, maar onze beslissing stond vast. die miserie van eigenaar in de Gambia is gedaan, wij gaan terug hoor. Maar we huren gewoon een kamer in een goed hotel of een villa voor een paar weken.

28 Juli 2010 13:29:29

Je bent inderdaad verlost van een last. Als je straks een villa wilt huren, wil ik je attenderen op de villa Andre, te vinden op deze pagina onder compounds.
Een fantastisch huis, 350 m2, met drie slaapkamers en drie badkamers en vier toiletten. Zelfs de foto´s geven nog geen compleet overzicht. Ook de tuin is fantastisch. De prijs is zeer redelijk, maar dat moet je de eigenaar niet vertellen, anders gaat hij die verhogenSmiley

28 Juli 2010 17:16:28

Proficiat, je hebt 100% gelijk.
Het complex waar ik woon is voor 97% verhuurd, allemaal op jaarbasis, allemaal aan buitenlanders die hier al enkele jaren verblijven. Vooral ambassade personeel, maar ook mensen zoal ik die hier verblijven omdat ze werken voor buitenlandse bedrijven. Ken hier niemand die ook maar geinterreseerd is in de aanschaf van eigendom in dit landje. Kom op vakantie naar hier, of huur je een woning.Wil je een woning in de zon, mijn ouders hebben ook één woning in het buiteland, Portugal, niet ver, niet zo duur en vooral safe.

1 Augustus 2010 12:56:18

Ik vind het helemaal geen probleem om daar een huis te kopen.Nu nog 1x en we hebben onze kosten wat betreft hotels er uit.Vliegen moet je toch.Maar het is wel zo,dat ik weet dat mensen veel geld willen hebben als men het verkoopt.In 2 jaar tijd zie ik een compound voor 3x de prijs te koop staan.Je hebt er toch ook al die jaren plezier van gehad.Huren is voor ons duurder als kopen.Er staan 2 huizen op en als ik ze voor de koopprijs weg wil doen zou dat 50.000 euro incl. de Pagero zijn.Groot huis,wachtmans huis 12,50 bij 5 meter en compound zelf 28 x 80.Dus niet echt klein te noemen.En het huis Peter waar jij in hebt gezeten,ben ik ook in geweest.Met veel coloniale meubels.Maar heb je het watchmans huisje gezien?De kipperen is nog groter.Denk dat het 2x2 is,misschien nog kleiner.Dat gun je zo,n man toch niet.Dan vind men het gek dat ze stelen van je.En Heidi,Portugal is mooi,maar in de winter toch de kachel aan.Helaas.De eerste optie was dan ook Gambia.Altijd warm(meestal dan)maar geen kachel nodig.En verhuren doen we ons huis niet.

1 Augustus 2010 14:44:21

Goed besluit Alimoha en bedenk dat jullie beslissing zo heeft moeten zijn. Ook wij hebben (is inmiddels al weer jaren geleden) ons huis in Gambia verkocht. Geen moment spijt van gehad. Gambia is absoluut geen land om daar eigen bezittingen te hebben. Neem even een time-out en ga lekker genieten van eventueel alleen maar een vakantie daar.

Veel geluk

1 Augustus 2010 22:38:12

Ik ben met een Gambiaan getrouwd, al meer dan 25 jaar. En we hebben al lang besloten geen eigendom in Gambia te kopen, kost alleen maar geld en verkopen is altijd met veel verlies. We hebben vele jaren geleden een compound geekocht voor mijn man zijn moeder met zijn vele broers en zussen. Nu woont 1 van de broers daar, hij wou op een moment geld vragen aan zijn eigen moeder voor huur. Dan heeft mijn man er zich mee gemoeid, het is een familiecompound, en iedereen mag er wonen, gratis. Een andere broer had zijn zussen overtuigt om de compound te verkopen, hij zou met de opbrengst naar Europa gaan. Nog een geluk dat mijn man daar ook is opgekomen en dit heeft verhinderd. Nee, voor een eigendom moet je steeds vechten, zelf voor een familiecompound.Wacht als er eens een machtswissel komt, dan zijn alle zogezegde eigendommen van toubas zo genationaliseerd.

7 Augustus 2010 22:44:06

Ik heb er pas een huisje gekocht.Voor een hele leuke prijs de man ( engels) wilde er ook graag vanaf.
Het is in het touristen gebied, weet nog niet of we het willen verhuren maar heb er zin in.En mocht het meer ellende opleveren dan me lief is dan verkoop ik het weer, de prijs die ik er voor betaald heb is zo laag dat ik in ieder geval mijn eigen geld terug krijg.

Maar natuurlijk zit ik nu nog op een rose wolk en zie ik alleen maar positive dingen ;-))

7 Augustus 2010 23:12:35

Vlug verkopen, dat gaat zomaar niet hoor in de Gambia