Vorige | 1, 2
Spondylodese
11 December 2011 18:07:50

Hallie hallo,

Dan wil ik hier nog wel even aanhaken.
Ook ik ben een L5-S1-er. En wat heb ik het nog fijn gehad na de operatie,twaalf jaar lang.
De eerste twee jaar waren doorbijten,maar daarna was het leven weer van mij.
Dat is me helaas weer ontnomen afgelopen 2010 in maart,ik zal de dag dan ook niet snel vergeten ben ik bang.
Maar het is mis en goed ook.

Om op de been te kunnen zijn:
Dagelijks 60mg aan Morfine,ibuprofen600mg 2x daags en ook nog Gabapentine 400mg 2x daags
Krijg je wel een gratis "pillenhoofd" bij,dus er zijn ook voordelen Smiley
Daarnaast nog 10 facet denervaties,das eigenlijk een stel dure woorden voor het lam leggen van zenuwen. Er liggen dus 10 zenuwen plat.

Tja,zo leef ik en veel doe ik niet hoor,want alles wat ik doe,daar krijg ik dan ook de rekening van gepresenteerd. Sport? Fysio? Ergo? Allemaal gedaan,niets helpt. Ik schop al bijna twee jaar tegen de grens,maar die komt alleen maar dichterbij,terwijl ze net verder weg zou moeten gaan.

Groetekes Smiley

14 April 2012 09:11:26

Hallo allemaal,
in augustus 2011 heb ik een spondolydese ondergaan aan C4/C5, echter ik blijf een heel stikkend gevoel houden vanaf 1 week na de operatie. Na diverse consulten waarbij ik niet serieus genomen werd (waarschijnlijk dacht men dat het probleem ""tussen mijn oren zat""Smiley is nu toch gebleken dat er heel weinig plaats tussen de slokdarm en de fixatieplaat zit. Deze zal daarom verwijderd moeten worden, dit kan echter pas 1 jr na operatie, dus ca. eind augustus van dit jaar. Omdat alles eerst goed aan elkaar gegroeid moet zijn. Wie heeft hier ervaring mee?
Bovendien gaf de uitslag van de scan ook nog de volgende resultaten:
Status na anterieure spondylodese C4-C5 met goede positie van het materiaal en bewaarde wervelalignatie: zie supra.

2. C5-C6: matige disco-osteofytaire protrusie centraal.

3. C6-C7: vrij forse disco-osteofytaire protrusie centraal.

4. Geëtageerde uncovertebrale en facettaire artrose. Geen argumenten voor kanaalstenose.

Kan iemand dat in duidelijkere taal uitleggen, ervaring?
bij voorbaat dank voor reactie

14 April 2012 13:05:11

groetjes,

23 April 2012 12:20:35

Goedemiddag kan iemand mijn helpen aan de naam en adres van het ziekenhuis in Brascaat waar de rugoperaties worden uitgevoert?
Ben een vrouw van 60 jaar uit Nederland ben in 2007 geopereerdt in Nijmegen aan de rugwervels L4/L5.
Daar is een nieuwe tussenwervel gemaakt en vastgezet.
Nu is sinds 2009 L2/L3 gaan verschuiven.
Nijmegen wil niet meer opereren,maar ik kan mijn er niet bij neer leggen.
Zowel de pijn als het haast niet meer kunnen lopen maakt mijn leven niet zo leuk meer.

15 Juli 2012 00:02:19

JOKETOKE, in Klina te Braschaat werkt een Nederlandse dokter die heel goed is in die operaties

9 Augustus 2012 09:25:15

Hallo iedereen,
De infiltraties einde maart en begin april hebben niks opgeleverd. De pijn blijft. Ben na doktersadvies terug begonnen met Contramal want met gewone pijnstillers kan ik het helemaal niet uithouden.
Het gaat alsmaar moeilijker;
De huisdokter gaf mij een voorschrift voor een NMR van de thoracale/dorsale wervels. Volgens haar had het misschien iets te maken de overgang van de TH wervels naar de L wervels. Daags na de NMR moest ik terug op raadpleging bij de neurochirurg voor de bespreking van de infiltraties en zo had hij dus een volledig plaatje van mijn rug.
Viel dit effen tegen : op verschillende niveaus slijtage van de tussenwervels, uitstulpingen, botaangroei door de artrose.
Aangezien de dokter ook zag dat het slechter met mij ging en om absoluut zeker te zijn welk niveau de pijn veroorzaakte, maakte hij een afspraak voor een discografie. Op 7 mei was het zover – dagopname in het ziekenhuis/de neurochirurg deed het onderzoek zelf en nadien een scan. Hij zou die dag zelf mij de uitslag nog komen meedelen. Dit was effen slikken. De tussenwervel L3/L4 was volledig versleten en dit gaf de pijn in mijn middenrug, de stekende pijn in mijn zij en de pijn in mijn bovenbenen en knieën – vooral langs de linkerkant. Dit is dus het niveau juist boven waar ik vorig jaar geopereerd ben (PLIF L4/L5/S1 van 28/03/2011).
Aangezien er alles was geprobeerd om de pijn te verzachten en er niets was dat hielp, en de dokter ook zag dat ik achteruit ging in plaats van vooruit, werd besloten om te opereren en dit gaat dus gebeuren op woensdag 29 augustus.
De operatie zou nu wel langs de voorzijde gebeuren (ALIF). Dit zou het herstel gunstiger moeten doen verlopen. Ik hoop dat ik nu eindelijk van mijn pijn af ben en terug een normaal leven kan opbouwen.
Graag had ik vernomen of er nog iemand is die deze operatie gehad heeft en hoe het herstel nadien was!

22 Augustus 2012 12:31:58

Hoi Allemaal,

Na het lezen van jullie berichten (in het kader van een casus voor mijn studie)besef ik dat ik veel geluk heb gehad met mijn beandelend arts.
Er is bij mij in 2009 spondylolisthesis (instabiele, verschoven wervels) vastgeseld. Ik wilde het liefst geen operatie, maar de pijn werd aldoor heviger dus tja...
Ik ben in het Slotervaart ziekenhuis geholpen door Dr, Schroeder (hij werkt nu in de bergman clinic in naarden) met een sextant-operatie. Wat inhoud dat je wervel wel vastgezet worden maar je alle bewegelijkheid behoud.
Na 3 dagen kon ik voor het eerst weer pijnvrij!!!!! staan.
Met 5 dagen liep ik het ziekenhuis weer uit. En ja ik moest zeker rustig aan den, en nu na bijna 2 jaar heb ik geen pijn, behalve als ik veel belast. ook de zeurende pijn in mijn been is helemaal weg.
Ik hoop dat ik jullie een waardevolle tip heb kunnen geven!

groetjes Do

17 Oktober 2012 20:28:03

Goede avond, in september 2011 liet ik een PLIF uitvoeren op niveau L4L5 en L5S1. Helaas is er reeds één van de zes schroeven losgekomen. Ook is er geen aangroei van bot tussen de wervels. Heeft er iemand hier ook ervaring mee of enig advies? Alvast dank. Groetjes Elsy

20 Oktober 2012 16:07:59

Hallokes,ben 54 jaar
Heb een maand geleden voor de 2de keer aan men rug een operatie ondergaan,dit keer de 5 onderste wervels vastgezet!Kon na 2 dagen weer uit men bed,pijn was te doen,na 3,5 dagen al naar huis!Na een week ging ik al mee shoppen met men vrouw,zat bijna nooit stil,ik zeg rust roest,maar de pijn moet te verdragen zijn ook.Ben nu al redelijk goed,wandel veel,heb geen zittend gat.De operatie is in roeselare gedaan,en tot nu toe ben ik zeer tevreden.Wat een verschil met men eerste rugoperatie in 95,daar kon ik na 10 dagen nog niet gaan!Heb dan na 8 maanden weer men werk opgenomen tot ik dit jaar weer onder het mes moest.Hopelijk kan ik nu ook nog werken.
Groetjes noel

25 Oktober 2012 07:40:29

Beste allemaal,

Ik heb hier 2 jaar geleden na mijn operatie een stukje geplaats en op zich gaat het nog wel goed maar sinds een paar maanden heb ik weer last van mijn rug met zitten en lang staann. Zo jammer!!!Ik hoopte toch echt wel langer profijt te hebben van mijn operatie maar ....ben bang dat het alleen maar weer erger word.Spijt heb ik niet want ik kan nog steeds zonder pijn slapen!!

Vorige | 1, 2